Assalamualaikum ...

hye kamu kamu semua ! selamat hari jumaat ! hee . arini nak promote Festival Floria Putrajaya 2011 ! yup ! suda semestinyela ade byk bunge kat sana ! bagi sape sape yg suke bunge , anda bulela join event ni . da namenye Floria Putrajaya , suda semestinye la lokasinye di Putrajaya !

Floria Putrajaya 2011 akan berlangsung dari 9 hingga 17 Julai di pesisiran Tasik Putrajaya di Presint 2, bermula pukul 9 pagi hingga 10 malam dari Isnin hingga Khamis manakala ia bermula pukul 9 pagi hingga 12 tengah malam dari Jumaat hingga Ahad.

  • Isnin - Khamis : 9pg - 10 mlm
  • Jumaat - Ahad : 9pg - 12 tgh mlm

Festival yang bertemakan 'Mawar Selamanya' bakal menyaksikan bunga mawar atau ros dipilih sebagai bunga tema pada tahun ini bagi menggambarkan negara kaya dengan spesies tumbuh-tumbuhan berbunga.

RAJA Nong Chik Raja Zainal Abidin bersama isterinya, Datin Nafisah Raja Nong Chik tertarik dengan bunga mawar yang menjadi tema Floria Putrajaya 2011 pada majlis pra pelancarannya di Putrajaya
 
Acara tahunan itu turut mencatat satu lagi sejarah apabila Kementerian Pelancongan mengadakan 1Malaysia International Night Floral Parade 2011 di Tasik Putrajaya sepanjang tempoh sembilan hari acara itu berlangsung.

Lebih 200 program termasuk 'garden centre', agro bazaar, produk agro, 'master garderner', 'botanical discovery', pertunjukan bunga api, hiburan, persembahan dan pavilion bunga-bungaan akan turut menyerikan lagi festival tersebut.

Sebanyak 12,000 pokok bunga mawar pelbagai spesies akan dipamerkan selain 400,000 tumbuhan berbunga dan berwarna-warni juga akan menghiasi landskap-landskap menarik pada festival ini.

It sound great right ? so , jomla kite beramai ramai tngok bungeeee . tngok je , ade duet baru beli beli . hee

Nah , amek roses byk byk !


Wassalam

5 rame-rame beterbangan:

Syazwan Che Deraman said...

hehehe..kalo free, boleh la jgak nak pg..

Nur Naimah Nashreen said...

hee . 9 ari , insyaAllah adenye mase free . =)

Cik Mawar Bbungo said...

nice..insya ALLAH ade mase cik bunge pegi.. :)

ila nabila said...

bole pegi nie. INSYALLAH :)

ila nabila said...
This comment has been removed by the author.